مقایسه کالا ها

مقایسه کالا ها با بهترین برند

مقایسه کالا ها

مقایسه کالا ها با بهترین برند

شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۲ ق.ظ

تفاوت ها و شباهت بین گیاهان و حیوانات

تفاوت گیاهان و حیوانات کمی و کیفی است. یعنی بیان شده است که غلبه برخی از ویژگی های ساختاری موجودات مختلف است. صحبت در مورد گیاهان عجیب و غریب و حیوانات استثنایی غیرممکن است.

ساختار بدن
ساختار بدن شباهت ها و تفاوت های بین حیوانات و گیاهان مشاهده شده است. از چه چیزهایی تشکیل شده اند؟ شباهتهایی بین سلولهای گیاهی و حیوانی وجود دارد. گیاهان و حیوانات پایین تر از سلولهای ساده تشکیل شده اند. با این حال ، آنها اغلب همراه هستند. شباهت ها و تفاوت های بین سلول های گیاهی و حیوانی نیاز به توجه دقیق دارد. ما پیشنهاد می کنیم بیشتر به این سال بپردازیم.

تفاوت حیوان و گیاه

ساختار سلول

واقعیت این است که در نتیجه منشأ مشترک زندگی ، شباهت هایی بین این دو وجود دارد. سلولهای گیاهی و حیوانی هر دو دارای خصوصیات زیر هستند: آنها در تبادل مواد زندگی می کنند ، تقسیم می شوند ، آنها را رشد می دهند. در سلولهای هر دو موجود زنده سیتوپلاسم ، هسته ، میتوکندری ، شبکه آندوپلاسمی ، دستگاه گلژی ، ریبوزوم وجود دارد.

در مورد تفاوتها ، آنها نتیجه روشهای مختلف رشد ، اختلاف در تغذیه و همچنین ظهور امکان حرکت خود به خود حیوانات ، در مقابل گیاهان هستند. در حالت دوم دیواره سلولی ، از سلولز تشکیل شده است. در حیوانات مشاهده نمی شود. عملکرد دیواره سلولی این است که قدرت بیشتری به گیاهان می دهد و همچنین از این موجودات در برابر اتلاف آب محافظت می کند. حیوانات فاقد واکوئل و در گیاهان هستند. کلروپلاست ها نمایندگان انحصاری پادشاهی گیاهان هستند. آنها از مواد آلی و غیرآلی تشکیل شده اند ، جایی که انرژی جذب می شود. حیوانات آماده خوردن مواد آلی هستند. آنها را از غذا تهیه کنید.

توسعه از حیوانات و گیاهان

در حیوانات چند سلولی یک ویژگی مهم وجود دارد. بر اساس این واقعیت است که بدن این موجودات با چند حفره ارائه می شود. آنها را می توان نتیجه این واقعیت دانست که پوشش بدن حیوان را پوشانده است. این حفره ها غالباً به این روش ایجاد می شوند. گاهی اوقات آنها از جدا شدن بافتی که شکل بدن حیوانات است ، حاصل می شوند. بنابراین می توان رشد حیوانات را به یک سری چین های in vivo کاهش داد. از نظر گیاهان چند سلولی ، از این نظر ، آنها هیچ حفره ای ندارند. اگر رگ باشند ، توسط یک سری سوراخ و همجوشی سلول ایجاد می شوند. با این حال ، رشد گیاه برای اطمینان از تشکیل آنها از جوانه های جوانه متراکم است. این منجر به این واقعیت می شود که زائده های مختلفی از بدن مانند ریشه ، برگ و مانند آن وجود دارد.

تحرک
شباهت ها و تفاوت های بین حیوانات و گیاهان نیز در تحرک مشاهده شده است. تحرک بیشتر حیوانات. به همین دلیل ، سلولهای آنها بیشتر برهنه هستند.

تحرک حیوانات

همانطور که گفتیم در گیاهان کم تحرک ، پوست انبوه دارند. از سلولز (سلولز) تشکیل شده است. تحریک پذیری و تحرک از ویژگی های استثنایی حیوانات است. با این حال ، این ویژگی ها هنوز به توسعه بالاتری می رسند. با این حال ، تحرک نه تنها گیاهان تک سلولی بلکه گیاهان چند سلولی است. شباهت های چند سلولی بین گیاهان و حیوانات تک سلولی یا مراحل جنینی حتی در روش استفاده از آنها مشاهده می شود. و این و دیگران برای کسانی که فرآیندهای ناپایدار انجام می دهند عجیب است ، در غیر این صورت پا دروغ نامیده می شوند این حرکت آمیبا نام دارد. شباهت های بین گیاهان و حیوانات این است که با استفاده از فتق می توان هر دو را جابجا کرد.

آنها همچنین می توانند این کار را با کمک ترشح مواد از بدن انجام دهند. این ترشح به بدن اجازه می دهد تا در جهت درست ، در جهت مخالف ترک ماده حرکت کند. این ویژگی به ویژه دارای دیاتوم و گریس است. گیاهان چند سلولی برگ عالی برای نورپردازی به روشی خاص. بعضی از آنها در شب. در این حالت می توانیم در مورد پدیده های به اصطلاح خواب گیاهان صحبت کنیم. برخی از گونه ها قادرند به حرکات یک لمسی ، ضربه مغزی و ناراحتی های دیگر پاسخ دهند.

شباهت های گیاهان و حیوانات بسیار جالب است. با این حال ، بسیاری دیگر نیز به همان اندازه جالب هستند. ما به شما می دهیم تا در مورد آنها بیاموزید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۹
علی مجاهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی