مقایسه کالا ها

مقایسه کالا ها با بهترین برند

مقایسه کالا ها

مقایسه کالا ها با بهترین برند

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲ ق.ظ

تفاوت بین نرم افزار photoshop با illustrator

photoshop در برابر illustrator

در این مقاله ، ما می خواهیم تفاوت های اساسی بین نرم افزار فتوشاپ و ایلوستریتور ، دو نرم افزار محبوب و پر کاربرد را بررسی کنیم. اگر شما یک طراح گرافیک با سابقه هستید ، این تفاوت ها را درک می کنید و نیازی به خواندن این پست ندارید. اما اگر شما در طراحی گرافیک تازه کار هستید و مشتاقانه می توانید با ابزار اصلی آن بیشتر بدانید ، این مناسب شما است. تفاوت این دو نرم افزار ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. اما اگر کمی صبر داشته باشید همه چیز مشخص می شود.

تفاوت رستر (Raster) و وکتور (Vector)

مهمترین تفاوت در تکنیکهای تصویربرداری است که هر نرم افزار از آنها استفاده می کند. فتوشاپ "Raster-Editor" است. این بدان معنی است که تصاویر از پیکسل تشکیل شده اند ، بنابراین ایجاد تغییر در تصاویر کار را دشوار می کند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک تصویر را در فتوشاپ بزرگنمایی کرده و ذخیره کنید. تصویر پیکسل خواهد شد. اما Illustrator یک "ویرایشگر برداری" است. این بدان معنی است که این برنامه از فرمول های ریاضی برای ایجاد اشکال و اشکال مختلف استفاده می کند. از آنجا که تصاویر از نظر فنی نتیجه یک سری فرمول ها هستند ، می توانید بدون نگرانی بزرگنمایی و کوچکی کنید و آنها را حرکت داده و اندازه آنها را تغییر دهید. این برنامه به طور خودکار فرمول ها را دوباره محاسبه کرده و تصویر نهایی را بدون افت کیفیت نشان می دهد.

رنگ‌بندی طبیعی در مقابل رنگ‌بندی دقیق (Natural Tone vs. Precision)

تفاوت در کدگذاری این دو نرم افزار نتایج جالبی داشته است. در فتوشاپ ، طراح می تواند یک طرح صاف و طبیعی حتی در سطح تصاویر واقعی ایجاد کند. از آنجا که فتوشاپ یک نرم افزار دیجیتالی است که ویژگی هایی مانند دنیای آنالوگ نقاشی یا طراحی روی کاغذ را ارائه می دهد ، بنابراین تصاویر ویرایش شده یا ایجاد شده توسط آن بسیار شبیه به زندگی واقعی و دنیای واقعی است.

از طرف دیگر ، Illustrator می تواند به حدی از دقت برسد که اگرچه از نظر طبیعی کمتر است ، اما برای عناصری مناسب است که نیاز به نقص و عالی بودن دارند و ابعاد آنها دائماً در حال تغییر است. به عنوان مثال ، باید آرم برداری شود تا بتواند بدون نیاز به مشکل مشتری را بزرگ و کوچک کند. اما بهتر است پوستری در فتوشاپ طراحی شود تا تصویری طبیعی و پویا در آن ایجاد شود. البته طراحانی نیز وجود دارند که این قوانین را نقض می کنند و به عنوان مثال پوسترهای منحصر به فردی را در Illustrator ایجاد می کنند (اگرچه در صورت نیاز به تصویرگری و نه ویرایش تصویر برای پوستر ، Illustrator گزینه جذاب تری است).

به طور کلی می‌توان گفت که فتوشاپ برای ویرایش تصاویر و عکس‌هایی که از قبل موجود هستند، مناسب است. در حالی که ایلاستریتور برای تصویرسازی و طراحی شکل‌های انتزاعی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت‌های فتوشاپ و ایلاستریتور به زبان تصویر
تفاوت بین نرم افزار photoshop با illustrator

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۰ ، ۱۰:۳۲
علی مجاهدی
دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۱۴ ب.ظ

رصدخانه مراغه اثری جاودان از گذشته طلایی

رصدخانه مراغه کجاست؟

شمال غربی ایران در همه دوره های تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به دلیل شرایط منحصر به فرد جغرافیایی مورد توجه دولت های مختلف قرار گرفته است. این مسئله باعث شده است که این منطقه از کشور به یکی از قطب های فرهنگی ، ادبی و علمی منطقه تبدیل شود و از اهمیت دو چندانی برخوردار شود.

این بنای تاریخی به عنوان اولین مرکز رصد در جهان و مهمترین مرکز علمی جهان اسلام در دوره ایلخانی ، همیشه یکی از جاذبه ها و مقاصد گردشگری در شمال غربی کشور و آذربایجان شرقی بوده است.
رصدخانه تاریخی مراغه در قرن هفتم هجری توسط خواجه نصرالدین طوسی ، فیلسوف و وزیر مقتدر هلاکوخان ، در زمان پایتختی این شهر در دوره ایلخانی ساخته شد.
این رصدخانه علاوه بر اینکه در آن زمان مرکز علمی نجوم بود ، با حضور دانشمندان بزرگی از سراسر جهان اسلام یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در جهان بود.

 

بزرگترین رصدخانه جهان

دوره پس از حمله مغول ، دوران افول شکوه و تمدن ایران بود. مغول ها قبایل عشایری بیگانه با دانش ، فرهنگ و ادبیات بودند. آنها کتابها را سوزاندند ، مراکز فرهنگی را نابود کردند و افراد دانشمند و ادبی را کشتند. گروه نویسندگان و محققانی که زنده مانده بودند برای نجات جان خود مجبور به ترک وطن و مهاجرت شدند.

رصدخانه مراغه یکی از مهمترین بناهای تاریخی به جا مانده از دوران ایلخانی است که به همت خواجه نصیر ساخته شده است. این رصدخانه که امروزه تنها قسمت کوچکی از آن باقی مانده است ، در سال 657 هجری قمری ساخته شده است. اولین رصدخانه در ایران ، در دوران طلایی علم خاورمیانه ساخته شد که تلسکوپ ها و تجهیزات نجومی مدرن توسعه نیافته بودند. ابزارهای نجومی رصدخانه مراغه حاصل تلاش دانشمندان ایرانی بود که در کل جهان بی نظیر شناخته می شدند.

 

رصد خانه مراغه

مختصری درباره تاریخ تخریب رصدخانه مراغه

زلزله مهیب اواسط قرن هشت میلادی سبب نابودی این اثر فاخر می شود. امروزه یک چادر سفید در تپه طالب خان بر روی بقایای رصدخانه مراغه قرار گرفته است. بقایای برج مرکزی رصدخانه در این منطقه قرار دارد، یرجی که به نظر باستان شناسان به صورت یک استوانه بوده است. بقایای سدس سنگی، ابزاری برای اندازه گیری دقیق ارتفاع ستارگان، نیز هنوز هویداست. کاوش های باستان شناسی فراوانی در طی یک قرن گذشته در این منطقه انجام شده است و آثار ظروف سفالی، شیشه و ابزار رصد و ... در این منطقه بدست آمده است. 

 

کتابخانه رصدخانه مراغه

رصدخانه مراغه علاوه بر کاربردهای نجومی ، قرار بود به یکی از بزرگترین مراکز علمی جهان تبدیل شود. بنابراین خواجه نصیرالدین طوسی ترتیب جمع آوری کتابها و ابزارهای علمی را از سراسر جهان اسلام فراهم کرد. بیش از 400000 نسخه از نسخه های خطی در کتابخانه این رصدخانه جمع آوری شده است که نمونه آن حتی امروز در کشور و جهان اسلام دیده نمی شود. علاوه بر کتابهای نفیس ، ابزار و تجهیزات پیشرفته و منحصر به فرد نجومی در این مکان استفاده شده است ، از جمله "جوهر دیوار" با شعاع 430 سانتی متر ، کره های طبیعت ، انگشتر انقلابی ، حلقه اعتدال و حلقه سکوت.

 

منبع :

https://gardeshgari724.com/attractions/%D8%B1%D8%B5%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%BA%D9%87-%D8%B1%D8%B5%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%84-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE/1861

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۴:۱۴
علی مجاهدی
شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۲ ق.ظ

تفاوت ها و شباهت بین گیاهان و حیوانات

تفاوت گیاهان و حیوانات کمی و کیفی است. یعنی بیان شده است که غلبه برخی از ویژگی های ساختاری موجودات مختلف است. صحبت در مورد گیاهان عجیب و غریب و حیوانات استثنایی غیرممکن است.

ساختار بدن
ساختار بدن شباهت ها و تفاوت های بین حیوانات و گیاهان مشاهده شده است. از چه چیزهایی تشکیل شده اند؟ شباهتهایی بین سلولهای گیاهی و حیوانی وجود دارد. گیاهان و حیوانات پایین تر از سلولهای ساده تشکیل شده اند. با این حال ، آنها اغلب همراه هستند. شباهت ها و تفاوت های بین سلول های گیاهی و حیوانی نیاز به توجه دقیق دارد. ما پیشنهاد می کنیم بیشتر به این سال بپردازیم.

تفاوت حیوان و گیاه

ساختار سلول

واقعیت این است که در نتیجه منشأ مشترک زندگی ، شباهت هایی بین این دو وجود دارد. سلولهای گیاهی و حیوانی هر دو دارای خصوصیات زیر هستند: آنها در تبادل مواد زندگی می کنند ، تقسیم می شوند ، آنها را رشد می دهند. در سلولهای هر دو موجود زنده سیتوپلاسم ، هسته ، میتوکندری ، شبکه آندوپلاسمی ، دستگاه گلژی ، ریبوزوم وجود دارد.

در مورد تفاوتها ، آنها نتیجه روشهای مختلف رشد ، اختلاف در تغذیه و همچنین ظهور امکان حرکت خود به خود حیوانات ، در مقابل گیاهان هستند. در حالت دوم دیواره سلولی ، از سلولز تشکیل شده است. در حیوانات مشاهده نمی شود. عملکرد دیواره سلولی این است که قدرت بیشتری به گیاهان می دهد و همچنین از این موجودات در برابر اتلاف آب محافظت می کند. حیوانات فاقد واکوئل و در گیاهان هستند. کلروپلاست ها نمایندگان انحصاری پادشاهی گیاهان هستند. آنها از مواد آلی و غیرآلی تشکیل شده اند ، جایی که انرژی جذب می شود. حیوانات آماده خوردن مواد آلی هستند. آنها را از غذا تهیه کنید.

توسعه از حیوانات و گیاهان

در حیوانات چند سلولی یک ویژگی مهم وجود دارد. بر اساس این واقعیت است که بدن این موجودات با چند حفره ارائه می شود. آنها را می توان نتیجه این واقعیت دانست که پوشش بدن حیوان را پوشانده است. این حفره ها غالباً به این روش ایجاد می شوند. گاهی اوقات آنها از جدا شدن بافتی که شکل بدن حیوانات است ، حاصل می شوند. بنابراین می توان رشد حیوانات را به یک سری چین های in vivo کاهش داد. از نظر گیاهان چند سلولی ، از این نظر ، آنها هیچ حفره ای ندارند. اگر رگ باشند ، توسط یک سری سوراخ و همجوشی سلول ایجاد می شوند. با این حال ، رشد گیاه برای اطمینان از تشکیل آنها از جوانه های جوانه متراکم است. این منجر به این واقعیت می شود که زائده های مختلفی از بدن مانند ریشه ، برگ و مانند آن وجود دارد.

تحرک
شباهت ها و تفاوت های بین حیوانات و گیاهان نیز در تحرک مشاهده شده است. تحرک بیشتر حیوانات. به همین دلیل ، سلولهای آنها بیشتر برهنه هستند.

تحرک حیوانات

همانطور که گفتیم در گیاهان کم تحرک ، پوست انبوه دارند. از سلولز (سلولز) تشکیل شده است. تحریک پذیری و تحرک از ویژگی های استثنایی حیوانات است. با این حال ، این ویژگی ها هنوز به توسعه بالاتری می رسند. با این حال ، تحرک نه تنها گیاهان تک سلولی بلکه گیاهان چند سلولی است. شباهت های چند سلولی بین گیاهان و حیوانات تک سلولی یا مراحل جنینی حتی در روش استفاده از آنها مشاهده می شود. و این و دیگران برای کسانی که فرآیندهای ناپایدار انجام می دهند عجیب است ، در غیر این صورت پا دروغ نامیده می شوند این حرکت آمیبا نام دارد. شباهت های بین گیاهان و حیوانات این است که با استفاده از فتق می توان هر دو را جابجا کرد.

آنها همچنین می توانند این کار را با کمک ترشح مواد از بدن انجام دهند. این ترشح به بدن اجازه می دهد تا در جهت درست ، در جهت مخالف ترک ماده حرکت کند. این ویژگی به ویژه دارای دیاتوم و گریس است. گیاهان چند سلولی برگ عالی برای نورپردازی به روشی خاص. بعضی از آنها در شب. در این حالت می توانیم در مورد پدیده های به اصطلاح خواب گیاهان صحبت کنیم. برخی از گونه ها قادرند به حرکات یک لمسی ، ضربه مغزی و ناراحتی های دیگر پاسخ دهند.

شباهت های گیاهان و حیوانات بسیار جالب است. با این حال ، بسیاری دیگر نیز به همان اندازه جالب هستند. ما به شما می دهیم تا در مورد آنها بیاموزید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۰۰ ، ۰۹:۲۲
علی مجاهدی
چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۷ ق.ظ

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۷
علی مجاهدی
چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۷ ق.ظ

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۰۹:۱۷
علی مجاهدی